Thursday, December 20, 2012

Done Upgrading the Blog !

Assalamualaikum ...

Hai korang ! 

Amacam dengan wajah baru blog aku? OK tak?
Penuh dengan kehijauan. Bukan Hijau Daun..
Kan warna hijau itu baik untuk mata. Makan carrot pun boleh.

The Changes :
1. HEADER
Aku buat sendiri header tu. Tak perlu fancy sangat dengan bunga² atau doodle yang comel. Yang paling kontra kat header tu is kartun Pocoyo color merah tu. Haha. Tu pun aku buat sendiri. Hebat tak? *(sila muntah) Kalau nak buat pocoyo tu, google je "pocoyize". Pastu korang pandai² lah design sendiri.
 2. BACKGROUND
Aku pilih warna Light Green jadi background aku. Actually, hijau bukan favourite aku pun. Melalui blogwalking tempoh hari, mostly blogger yang rasa dia "Girls" , diorang guna color Pink. Pink is too MAINSTREAM ! haha..Tapi serious aku cakap, blog yang pinky thingy ni lah paling comel.
3. BLOCKQUOTE
As you can see, aku dah start guna blockquote. Yang kotak hijau ni.  Ni lah blockquote. Aku dah ter-addict guna blockquote ni. haha..
4. ABOUT 10 SECONDS
Based on my observation, blog aku hanya memerlukan lebih kurang 10 saat untuk loading. Ringan lah tu kan? Thats mean aku seorang yang bertimbang rasa. *(apa kaitan?)

5. BLOGS  I  FOLLOW
Semua blog yang di-remove , aku dah unfollow.Blog yang invite "certain readers" pun aku unfollow sebab aku terasa macam di-reject tak boleh baca blog tu. *(jangan nak sensitif sangat). Anyway, term "UNFOLLOW" ni bunyi macam kejam dan buat aku rasa bersalah sebab aku follow blog diorang tapi aku unfollow balik. Maafkan saya. :(
P/s : Aku baru je buat account Ask.fm *(bajet retis) .
        Kalau ada apa² soalan nak tanya kat aku, click tab
        "Contact Me" kat atas tu.. Amat dialu-alukan.

4 comments:

  1. Replies
    1. Uhm.. sorry sya tak reti ajar org.
      Google je "tutorial transparent header".
      Or search Youtube "transparent header", THIS : http://www.youtube.com/watch?v=Yr8jMHn4EF0 .
      Tapi kena ada software Adobe Photoshop. Kalau takde tak boleh la buat header macam sya punya.
      Semoga ini dpt membantu awak. Gud Luck :D

      Delete
  2. owh,oke..terima kash. Itulah msalah sya nie..tak ada Adobe photoshop..ANywhere,thnks again. =)

    ReplyDelete